Vet inte riktigt hur jag ska förklara men finns där utomhustimer som man kan sätta direkt på sladden utan behöva ha den i en stickpropp?

Jag vill kunna timer stura 4 uttag som jag har tomhus. Utagen sitter i grupper om 2 och är alla kopplad in till huset med samma kabel. Jag tänkte att man kanske kunde sätta en timer på den kabeln som går från huset till första uttaget och där med stura det andra uttaget också. Finns sådan eller måste jag använda dessa vanliga timrar som man sätter som ivägg uttaget och sedan kopplar in utrusningen i.

//Andreas
 
Vill du styra alla fyra med en och samma timer, alltså alla fyra av och på samtidigt, eller vill du ha två timers, en för varje dubbeluttag?
 
Det är väl bara å kapa kabeln å sätta en stickpropp å hona å därimellan en timer?
 
Noseone skrev:
Det är väl bara å kapa kabeln å sätta en stickpropp å hona å därimellan en timer?
Jag gissar att den kabel TS har till utomhusuttagen inte får användas tillsammans med stickpropp/hona. Sen får/bör/ska väl knappast fast monterade uttag utomhus matas med hjälp av stickpropp/hona. Sen är väl lösningen knappast speciellt snygg. Sen kommer nog proffsen här snart med flera argument.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.