Har en lite udda fråga kanske..men vi gör ett försök:)

Om man vill ha något som liknar en marschall dvs något som brinner med en låga som en marschall utomhus, men man inte vill ha riktiga marschaller....vad finns då för alternativ? Jag funderar i banorna oljelampa/gaslampa/fackla..men det skall brinna ca 12timmar per dag och måste därför vara ganska stor, tålig då den är utomhus men samtidigt snygg design. Någon som har en ide på vad man kan använda då? Får inte vara för liten för den skall sitta utanför ett nöjesetablissemang och bör ju således synas även om man står mer än en meter bort.
Idag används vanliga marschaller men pga sotet, skräpet det ger samt att det inte är en hållbar lösning i längden så söker jag något annat istället. De skall sitta fast monterade på en vägg också förresten :)

Snälla..tipsa om allt ni har/vet om så kanske jag hittar något alternativ :)
 
Jag rekommenderar att du först tar kontakt med Räddningstjänsten på orten.
Dom kan ha synpunkter och eventuellt komma med råd och tips då det du söker ska sitta utanför ett nöjesetablissemang, alltså en offentlig lokal.
 
den biten är redan täckt, men tack för rådet :)

För kännedom så måste man också ha tillstånd från Tillståndsmyndigheten samt kontakta trafikkontoret ( det som spills på gatan är svårt för dem att ta bort vid gatustädning), detta om man skall ha marschaller. Inte många som känner till det tyvärr, men marshcaller ute på gatan är tillståndspliktiga( i alla fall i stockholm) Även om räddningstjänsten inte har synpunkter så kan polisen säga nej, så det gäller att veta vem det är som är ansvarig för korrekta tillstånden.
 
amen i kyrkan! Mycket bra tips :) Stilrena o snygga...Mycket bra! Tack för det joflopp!!

Finns fler tips så tas de tacksamt emot med så det finns lite alternativ att välja på :)
Ytterligare krav är att de måste ju gå ta in under natten...annars får man ju inte ha de kvar tyvärr, folk kan ju inte skilja på ditt o mitt... :(
 
Redigerat:
denna var också rätt fin...

499471-rescaledpic-280x223.jpg

49cm hög , väggfäste....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.