Hej
Har ett Plejd-system sedan tidigare. Nu har en elektriker installerat flera brytare och flera lamputtag och det fungerar, men jag kan inte få in dem i mitt gamla system. Har fått en kod och enligt uppgift ska jag kunna importera de nya till mitt system men hittar inte det i appen - koden är väl för att ta över ett helt system i en ny app. Måste jag nollställa de nya enheterna och börja om från början?
 
K
O Ove Fredriksson skrev:
Hej
. Nu har en elektriker installerat flera brytare och flera lamputtag och det fungerar, men jag kan inte få in dem i mitt gamla system
Tänker att antagligen slår du plejd-supporten en signal och lägger tid på att lösa det själv med deras hjälp.
Eller så får elektrikern komma och fixa till så det fungerar. Det är ju trots allt det du betalat för.
 
Jo, tänker ungefär likadant. Har mailat supporten, ringer om svaret inte räcker.
Elektrikern går på timme… Men jag är rätt van med styrprylar, så gissar att jag får sätta upp systemet efter att ha resettat de nya enheterna.

Men tack för svaret. (y)
 
K
O Ove Fredriksson skrev:
Elektrikern går på timme…
Jag tycker nog att elektrikern ska stå för den tiden och kostnaden.

Jag vet ju inte hur uppdragsdialogen har gått men du fick ju inte det du ville ha.
Gränsfall om det är fackmannamässigt utfört att lämna en kund med en installation som varken fungerar som som tillverkaren avser som kunden önskar.

Lycka till oavsett hur du går till väga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.