Hej, vi har en gammal liten betongpool på tomten, den är 2x3 m och 1,1 djup. Känns som ett badkar ungefär. Nu undrar jag om nån har nån idé om hur man skulle kunna nyttja det befintliga, men göra det större. Bygga på med en nivå till som är större t.ex, kan man få det att hålla? Eller är det bara att bila bort det gamla och börja om från början ?
 
nja.. Det där skulle jag nog kolla med en expert på området. tex ta in offerter från olika märken..

Borde ju ev gå att bygga på tycker jag. Beror lite på kvaliten på betongen också..

Dränera om poolen & isolera den när ni sedan håller på..
 
Jag lägger ner detta med att försöka rädda det som finns. Släggan har åkt fram. Det får bli ovanmarkspool i år istället så får vi se hur skoj det är, sen får jag göra nytt nästa år om badandet är så kul som jag hoppas och ovanmarkspoolen visar sig vara för trist.
 
Nu är poolen på plats, känner mig riktigt nöjdå så långt. Tar nu gärna emot tips och ideer på hur man bygger in ovanarkspooler. Planerar att göra ett regelverk runt tänka till där jag behöver kunna komma åt att serva. Blir dock jobbigt till hösten när jag måste plocka in poolen igen. Funderar på att göra trallen närmast poolen borttagbar, nån som har tips och ideer där så tar jag tacksamt emot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.