Hej! Det är så att för ett år sen köpte vi ett hus med jordvärme vilket resulterar i att gräsmattan är väldigt ojämn (ja ni ser ju). Vi skulle gärna vilja jämna ut den för att slippa alla potentiella vrickade/brutna fotleder + att det ser snyggare ut. Men frågan är... Är det bättre att fylla ut ojämnheterna med dressjord och hoppas på att det jämnar ut sig eller är det bättre att fräsa upp gräsmattan och börja om på nytt? Jordvärmeslingorna ligger ca 90 cm under jorden så är lite orolig att förstöra dem... (kan även tillägga att marken är lerblandad här vilket gör att den inte är så stadig...) :sweat:

Mvh
 
  • Ojämn gräsmatta med smältande snö och en tvättlina, lerblandad mark synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan bli svårt att få bort tjälskjutningen, prova med att bara lägga på jord ( ingen dyr variant ) så det blir jämt och avvakta till nästa år för att vad som händer, Gör inte för mycket just nu, kan kosta en del till ingen nytta.
 
  • Gilla
Cisssii
  • Laddar…
F
Jag skulle kört med sand blandat med gräsmattedress och ganska hårt gödslat. Och på med gräsfrö. Alternativt förgro gräsfröna i dressjord och sen balanda ut med sanden men det kommer att gå mycket dress och sand så jag skulle nog nöja mig med vanlig sådd.
 
  • Gilla
Cisssii
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.