Jag har varit på jakt efter lite begagnade verktyg såsom bordssåg och sänksåg. Jag noterar då att det finns extremt många Uthyres-annonser men få Säljes. Kan det vara så att en del väljer att hyra ut istället för att sälja?
 
M mattias_75 skrev:
Jag har varit på jakt efter lite begagnade verktyg såsom bordssåg och sänksåg. Jag noterar då att det finns extremt många Uthyres-annonser men få Säljes. Kan det vara så att en del väljer att hyra ut istället för att sälja?
Kan så vara, sen ligger uthyres-annonserna kvar när det blir uthyrt. Säljes tas bort när sålt.
 
C
När det gäller Blocket så är det snarare så att "säljes"-kategorin är så nedlusad med uthyresannonser (trots att det finns en egen "uthyres"-kategori) så man inte orkar bevaka det längre. Ergo, lättare att göra fynd för den som orkar leta. Kanske... :thinking: Jäkligt irriterande att inte Blocket modererar annonserna bättre hur som helst.
 
C cpalm skrev:
När det gäller Blocket så är det snarare så att "säljes"-kategorin är så nedlusad med uthyresannonser (trots att det finns en egen "uthyres"-kategori) så man inte orkar bevaka det längre. Ergo, lättare att göra fynd för den som orkar leta. Kanske... :thinking: Jäkligt irriterande att inte Blocket modererar annonserna bättre hur som helst.
Lösningen är att lägga en sökning innehållande: "-uthyres -auktion" :)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Har man en bords- eller sänksåg så säljer man nog inte den förrän man kanske flyttar till mindre.
Då är det säkert någon granne eller släkting som får första tjing.

Kolla Facebook istället, tycker Blocket har tappat på allt förutom bilannonser.
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.