Hej!
Jag förbereder en grund till ett isolerat uterum på 15 kvm . I instruktionerna för grunden som medföljde det grundkit jag köpt från uterumsleverantören står det att man med fördel kan skära bort den översta delen av cellplasten på kantelementen så att betongen går ända ut till fiberkanten, för att få bättre hållfasthet för de tunga fönsterpartierna. Är detta något jag bör göra,
 
Har du en bild på kantelementen? Ofta brukar de vara avfasade 45 grader mot kanten.
 
Står det så så är det säkert en bra idé. När jag byggde mitt hus blev det problem med ett lyft/glid parti vars skena hamnade ute på cellplasten. Partiets konstruktion gör att dörrens vikt hamnar väldigt långt ut på skenan. Lösningen för mig blev att förstärka med en rejält plåt.
 
  • Älska
mohammad lavi
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Står det så så är det säkert en bra idé. När jag byggde mitt hus blev det problem med ett lyft/glid parti vars skena hamnade ute på cellplasten. Partiets konstruktion gör att dörrens vikt hamnar väldigt långt ut på skenan. Lösningen för mig blev att förstärka med en rejält plåt.
Hej ! Tack för svaret , Jag kommer att ta bort en del av cellplasten . Många rekommenderade det .
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.