Hej!
Jag undrar bara om jag kan få lite råd av någon angående brandklass.
Det är så att vi beställt uterum av Willab Garden och vi fått det till oss att en av väggarna ska vara brandklassad med EI60.
Den väggen som ska vara brandklassad är tänkt att vara av träpanel. Vår snickare säger att det inte går att sätta dubbla gips då panelen är anpassad för att passa utan gipsskivor. Han säger att antingen får vi kapa reglarna eller använda brandklassad målarfärg. Stämmer detta eller har någon en annan id’e
Mvh
Andreas Pansell
 
  • Ritning av uterum från Willab Garden med måttangivelser, visar vy från vänster och sektion av trätak och vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Andreas.Pansell skrev:
Hej!
Jag undrar bara om jag kan få lite råd av någon angående brandklass.
Det är så att vi beställt uterum av Willab Garden och vi fått det till oss att en av väggarna ska vara brandklassad med EI60.
Den väggen som ska vara brandklassad är tänkt att vara av träpanel. Vår snickare säger att det inte går att sätta dubbla gips då panelen är anpassad för att passa utan gipsskivor. Han säger att antingen får vi kapa reglarna eller använda brandklassad målarfärg. Stämmer detta eller har någon en annan id’e
Mvh
Andreas Pansell
Hej! Jag undrar hur löste du det? kan du dela exakta lager från insidan till utsidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.