Nybyggt teglat hus (ljus beige tegel). Hade tanke på ca 60 kvm trädäck i vinkel. Men börjat fundera på att köra betongplattor (35x35 grå) istället. Anledningen är att prisskillnaden inte blir jättestor och jag slipper jobbet då jag tänkt göra trädäck själv men inte plattor.
För och nackdelar finns såklart. Vad tycker ni experter?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Bra idé om du inte har stor nivåskillnad mellan utgång och mark. Det finns dock finare sten än just den modellen, kollat på skiffer? Jag väljer sten alla dagar över trall, mindre underhåll, bättre hållbarhet.
 
Nu efter snart 20 år och två rymliga trädäck ångrar jag (lite) att det inte blev sten istället. Det rör sig om så ohyggligt mycket pengar vid nybygge så ett par hundratusen extra skulle på sikt inte göra så mycket.
Jag skulle definitivt inte välja betongplattor utan håller med @Jonatan79 om att välja sten. Själv drömmer jag om den vackra Höganäsklinkern i mitt barndomshem - det skulle passa mitt lilla soliga hus. Håller garanterat 3 gånger längre än trädäck och kräver inget umderhåll.
 
Redigerat:
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vilka plattor man väljer, om man vill ha plattor, beror ju helt på huset, trädgården och omgivningen. Släta, grå betongplattor kan vara riktigt enkelt, stilrent och snyggt. Lummig grönska och slät betong är snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.