Hej!
Ska påbörja installation av mitt FTX-system men har en fråga jag fått lite olika svar på. Min uteluft och avluft kommer genom yttervägg till en uppvärmd tvättstuga där aggregatet ska stå. Att dessa ska kondensisoleras är givet, men frågan är om isoleringen måste gå hela vägen genom ytterväggen? Vissa menar att man kan avsluta den mot väggen. Tycker det låter lite konstigt. Dock blir ju hålet genom vägg avsevärt mindre om man skippar det. Reflektioner?
 
Skulle gärna vilja lyfta denna frågan då jag är i samma sits. Hittade du svar på annat håll eller hur gjorde du med isoleringen?
 
M MaxEO skrev:
Skulle gärna vilja lyfta denna frågan då jag är i samma sits. Hittade du svar på annat håll eller hur gjorde du med isoleringen?
Hittade tyvärr inget svar så jag tog det säkra före det osäkra och drog isoleringen genom väggen också.
 
R RikardB88 skrev:
Hittade tyvärr inget svar så jag tog det säkra före det osäkra och drog isoleringen genom väggen också.
Tack för väldigt snabb respons! Får bli så här också om ingen ny info kommer fram nu när denna lyfts :)
 
Synd att ingen kunnig kunde komma med svar här! 200 kanal och 210 Hålsåg… lär man ge sig på en större Hålsåg ändå kanske..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.