Hade tänkt att dra igång med garage och stallbygge till våren och tänkte då ha gips i garagedelen och hittade en annons med billigt utegips (15kr/m2).
Och undrar då om detta är att rekommendera att sätta invändigt?
Kan väl nämna att jag hade tänkt mig asfa board och 120 isolering annars i väggarna.
Kommer att bli delvis uppvärmt med luftvärmepump som jag tänkt ha på en 5-10 grader när jag inte är där och arbetar och kanske 13-18 grader när jag är där.
Kan ju bli rätt stora temperaturskillnader när skotern ska köras ut och in på vintern också...
Så jag tänkte att det skulle vara passande med utegips inv med tanke på tempskillnaderna som kan bli?

Mvh Dennis
 
Det som kan göra att man inte vill ha utegips inne är att ytan är belagd med nåt vax. Därför kan det vara svårt att få färg eller tapetlim att fastna. Men i ett garage blir det väl bra.
 
Tack för svar!
Men det visste jag redan och som du säger så i ett garage borde det väll bli bra.
Tänkte mer på om det tex blir större risk för kondens i väggen eller dyligt om man sätter utegips på insidan.
Vet att utegipsen andas men är det tillräckligt för att det inte ska bli nån kondens?
Vet också att denna gips bara är 9mm tjock istället för 13mm.
Finns det nått som gör att man borde akta sig för att ha denna gips på insidan?
 
Mikael_L
Förutom problem med ytbehandling, som andersmc skrev, kan jag inte se några uppenbara problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.