Hej allihop. Första inlägget jag skriver här så hoppas på respons :) Varning för långt inlägg men snälla hjälp mig ändå haha :)

Håller på ska renovera och rusta upp i uthuset som sen ska fungera som mindre snickarverkstad.

Ytan är ca 12kvm.

Golvåsarna blir ca 2.40 långa och meden bärlina i mitten på plintar så möter dom regeln i mitten så blir bara ca 1.20 som åsarna ligger på fri höjd.

Funderingarna jag har är vilket golv jag ska använda? Kan tillägga att utrymmet ej är och kommer ej vara isolerat. Min tanke va först bara köra råspont? Kan tilläggas att jag har en kombimaskin som väger kanske 2-300 kilo max. Men spelar de någon roll egentligen vilket golv som ligger eller visst är de bärigheten under som är relevant?

Val av golv tänkte jag som sagt råspont då det känns behagligt samt smidigt. Men började även tänka spånskiva? Många jag frågat säger "lägg råspont" men ingen verkar hissa spånskivan. Varför? Tänker att OM jag i framtiden kommer isolera så bör de ju va enklare å ta upp spånskivor än en massa råspont?

Min svärfar tyckte jag skulle lägga råspont, spånskiva å sen laminatgolv för en lät yta. Men kommer bli jävulskt halkigt av laminaten. Plus känns de lite overkill med både spån å råspont.

Sorry för lång text hoppas nån orkar läsa hahaha...
 
Välkommen
Skulle undvika spån o laminat då dessa har en tendens att svälla av väta och fukt.
Enklast att köra trä som torkar ut på ett vettigt sätt.


Med vänlig hälsning, fremax
 
Råspont blir utmärkt. Men kanske en plastmatta på det för att få det mer lättstädat?
 
fremax fremax skrev:
Välkommen
Skulle undvika spån o laminat då dessa har en tendens att svälla av väta och fukt.
Enklast att köra trä som torkar ut på ett vettigt sätt.


Med vänlig hälsning, fremax
Typ råspont? :)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Råspont blir utmärkt. Men kanske en plastmatta på det för att få det mer lättstädat?
Tänkte också på att ha något som typ en matta för att kunna städa smidigare. :)
 
Gå till ett mattvaruhus och kolla ut en du tycker passar. Byggvaruhusen brukar ha också men mindre urval till samma pris
 
I Västerbotten :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.