Jag har en fråga ang fasadbeslysning och vet inte var jag ska lägga frågan så jag provar här.

Vad är det för skillnad på en lampa från ex Rusta/ Jula och en lampaffär. Priset kan ju vara ca 200kr för den på Jula och minst 1000 för en snarlik på en lampaffär.

Vad skiljer dom åt?
 
Inte mycket till utseendet, men kvaliten kan vara lite kass i vissa fall. Jag har köpt vissa saker på Rusta som gått sönder eller börjat rosta efter några veckor.
/T
 
Kvalitén som sagt.. Man får oftast det man betalar för.. Men ibland kan man göra klipp. Kolla märket om det är samma, ofta är det billiga kopior..
 
Vår billiga lampa släpper färg dvs det blir en vit rand under på panelen...inte så snyggt.
Nu har vi byggt tak över den ( inte för den sakens skull :) , men vi har glasat in terassen )
och då funkar det ju...
De vita lampor vi köpte från Noral däremot ; de tappar ingen färg, så det handlar nog om att "man får vad man betalar för "
 
Oftast så är el-produkterna från tex rusta sämre att montera än "profs" sortimentet som finns hos en elgrosisst.
När man drar åt anslutnings skruven på uttaget lite extra så går den av.
Har hänt mig på polarns rörelsevakt, grannens ute lampa osv.
Kvalite lönar sig!
 
Har haft både Noral och billiga lampor. Klar att de billigare är lite sämre och att de rostar på en skruv här och där. Men ändå måste jag säga att de är prisvärda, man kan byta många gånger med en rusta mot en Noral. Fettar man bara in skruvar med t.ex. vasselin så man kan byta lampa så är det helt ok. I dagens mode så är det populärt med en massa lampor på huset och totala prisskillnaden blir rejäl då. Det är inte som förr, att man är nöjd med en liten ledbelysning på hörnet längre
 
Infra är Coop's eget märke.
Köpte hösten 2007 deras led-lampor, inkl 28mm borr, och satt ner i vår trapp, jättebra.
4 månader senare slutade den ena att fungera, vilket innebar att man skulle få byta ut hela lampan, inkl armaturen. Fanns inga reservlampor att köpa.
I det läget hade vi redan bestämt att bygga om hela verandan helt, vilket innebar att dessa lampor försvann.
Är det någon som har förslag på bra märken gällande lampor till altanen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.