Beställde för ca 1 månad sedan ett badkar från bygghemma.se, relativt dyrt.
Inga problem med leverans osv utan allt funkade smärtfritt.
Badkaret inställerades och allt var frid och fröjd.

Första gången det skulle användas märker vi när vi ska tappa ur vattnet att bottenventilen (en sådan popup-ventil inte fungerar), den går att trycka ner men popar inte upp igen vilket innebär att vattnet inte går att tömma ut.
Kontaktar bygghemma.se, som skapar ett ärende, det går en vecka och jag hör ingenting. Tröttnar och kontaktar badkarstillverkaren direkt då jag gärna vill börja använda mitt badkar, två dagar senare har jag en bottenventil från dom i brevlådan.
Ytterliggare en vecka går och då hör bygghemma.se av sig och vill försäkra sig om att ärendet är löst.

Är detta något bygghemma.se sätter i system, alltså att man drar ut på tiden vid reklamationer så att man får lösa ärendet på annat sätt? Någon mer som haft liknande problem?

Bottenventilen kostar ungefär 3,5% av vad vi totalt betalade för badkaret.
 
Redigerat:
Jag har handlat lite från Bygghemma och även haft några enstaka reklamationer. De gångerna så har de varit väldigt effektiva, och tillmötesgående. Jag kanske har haft tur eller så kanske du hade lite otur istället.
 
Jo, nu löste det sig ju bra, men inte tack vare bygghemma.
Jag kan ju känna att det inte är något att snacka om utan bara skicka en ny när det rör sig om en sådan liten kostnad.
Det hade ju blivit goodwill från deras sida istället för som nu, en tråd här plus att iaf jag tyvärr inte kommer beställa mer från dom.
Och som sagt, i övrigt funkade allt perfekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.