Hej!

På vårat hus har en "uteplats" som egentligen är en förlängning av husgrunden med golvvärme som dock ej är igång. Vad är en rimlig kostnad för arbetet om man bara vill ha hjälp med ytterväggar, fönster och tak och sedan göra resten själv? Vi har ett vanligt fyrkantigt 1,5 plans trähus och tänker oss inga märkvärdigheter med själva utbyggnaden.

Tack på förhand!
 
N
Grovsalt Grovsalt skrev:
Hej!

På vårat hus har en "uteplats" som egentligen är en förlängning av husgrunden med golvvärme som dock ej är igång. Vad är en rimlig kostnad för arbetet om man bara vill ha hjälp med ytterväggar, fönster och tak och sedan göra resten själv? Vi har ett vanligt fyrkantigt 1,5 plans trähus och tänker oss inga märkvärdigheter med själva utbyggnaden.

Tack på förhand!
Hej
Det här "bara" gäller inte i bygg. Saker man vill göra är ofta stora men i ens egna ögon små. Allmänna priser att hålla sig till innan man kontaktar byggare eller går ut med offerter är 25 000 per kvadratmeter och man kan ändå behöva lägga krafter på egen hand på det hela.

Vilken rolig betongplatta ni har, den är som en förlängning av huset med inkopplade värmeslingor om jag förstått dig rätt och nu vill du resa väggar och sätta tak på detta. Men jag måste säga till dig att du har granskningsarbete att göra på din kommun, jag hjälper gärna till om det är besvärligt. Ett enkelt och roligt sätt att få reda på om du kan resa väggarna är att begära ut alla handlingar som finns på ditt hus. Det brukar inte kosta mycket och går snabbt. Samtidigt ber du om planbestämmelser och detaljplanen om det finns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.