nu äntligen njuter även vi av solen.
Har tagit tag i tegelväggen nu efter mycke vånda. Tekniken är inte helt rätt, tummen är lite blå men väldigt roligt att börja i ett hörn tills sambo och byggställningen dyker upp :)
 
  • 1400231180720.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1400231193738.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mandg och 1 till
  • Laddar…
Tänker du fortsätta med tegel på den nya delen?
 
Ser trevligt ut, sitter själv och inväntar betong bilen på måndag :)
Dock är min tillbyggnad lite blygsammare endast 60 kvm.
 
Redigerat:
Ja vi gjöt i oktober med "självutflytande" betong så nu är vi redo för att sätta igång i vårsolen igen :) vi kommer byta till träpanel på hela huset, bara gavlarna idag som är tegel. Vi har väldigt hjälpsamma skogsbin sa anticimex som hjälpt oss att äta upp kalket i bruket så förhoppningsvis rasar teglet lättare :)
 
Får man fråga vad ni fått offert på för tillbyggnaden? Mest kvm-priset jag är nyfiken på..?
 
Självklart får man fråga :) vi bygger allt själva och jag jagar fynd på bla blocket, köpt alla fönster på blocket, outline helt nya, köpt lite virke från en kk-auktion, resterande virke köper vi via k-rauta, exet är elektriker, takstolar från Arlanda takstolsfabrik. Hade en tight budgett på 400 men så havererade en bil så då blev det ännu tightare men det ska nog funka :)
 
3500/4000kr per kvm
 
skönt att man inte är ensam att jaga fynd på blocket :)

hittade både isolering och tegel :)
 
Jag går en "kick" av fynd :) köpt allt gips, alla takpannor och fönstren som jag nämnde många bäckar små blir mycke pengar i slutänden, bara fönstrena har vi sparat ca 40.000 kr på och då har vi lyxat med en helglasad paraltandörr :)
 
Min fru är expert på att hitta fynd på nätet, hittade tegel helt nytt 1,48 st istället för 8-12 kr stycket och det blir pengar av det vid 4000 sten, isolering 1/3 av nypris etc. Men ibland får man dra en gräns när hon hittar takstolar etc :)
 
He he jag är oxå frun i huset och min sambo måste ibland säga stopp vilket iof är bra för ens eget jobb är oxå pengar, slit och bök är för dyrt till och från :)
 
  • Gilla
mandg
  • Laddar…
Sakta går det framåt men nu är allt tegel borta och plattan städad.
 
  • 1403172887130.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten glipa mellan nya plattan och gamla men den bygger vi snart bort :surprised:
 
  • 1403172960291.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser trevligt ut, själv bygger jag med torpargrund...

Hur ser det ut med era tidsplaner etc?
 
mandg skrev:
ser trevligt ut, själv bygger jag med torpargrund...

Hur ser det ut med era tidsplaner etc?
Våran tidsplan... ska vara slutbesiktat 2017 :surprised: men nu ser det lovande ut, fick tag på takstolar mitt i semestern, kranbilen kommer på måndag och reser väggarna sen sprutisolerar vi senast september, har lovat sonen sitt nya rum nästa sommar och såna löften bryter man inte :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.