Jag planerar att flytta på var tidigare kommod som var installerad i badrummet tvärs över golvet, till andra sidan väggen.

Modernt badrum, grå kakel, tvättmaskin, toalett, handdukshängare, vita mattor, taklampor, grå väggar, träpall, förvaringskorgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där kommoden är tänkt att sitta finns inget avlopp. Det finns ett avlopp 1-2 meter höger om var kommoden är tänkt att sitta som idag används till en tvättmaskin.

Ett badrum med tvättmaskin, handdukar, förvaringsmöbel och textannoteringar som markerar "kommod" och "avlopp".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Radiator med ansluten termostatventil och böjda rör längs vägg och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag undrar då om man kan montera ett utanpåliggande avloppsrör från kommoden till avloppet som används för tvättmaskin, där avloppet då används för både kommod och tvättmaskin. Planen är att installera en bänk ovanför tvättmaskinen och en sidoskåp vänster om tvättmaskinen som avgränsar till kommoden, där det utanpåliggande avloppet är monterat bakom sidoskåpet/tvättmaskinen fram till tvättmaskinens avlopp.
 
Claes Sörmland
Ja, det går bra, det är bara att grena av det vita avloppsröret och gå horisontellt med röret i fall till kommoden.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja, det går bra, det är bara att grena av det vita avloppsröret och gå horisontellt med röret i fall till kommoden.
Tack för svaret!

Behöver jag ha en lutning på det horisontella röret? Tyckte jag läste någonstans att det bör va 1-1,5 cm fall per meter.
 
Lite lutning lär man ju ha men det behöver knappast vara så mycket du anger på det där.
 
  • Gilla
rexberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.