Staffans2000
Låt era barn gosa med den gulliga björnen "Trumpy"!
Begränsad upplaga! Köp nu!

http://gettrumpybear.com

Kvinna sitter i en läderfåtölj och gosar med en nallebjörn klädd i kostym och slips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
??
 
Staffans2000
Vad är det oklara här, förutom den förbaskade rättstavningshjälpen som skriver "Trumpet" istället för "Trumpy"?
 
Jag fattade inte vitsen du ville alltså tipsa om ett gosedjur i begränsad upplaga bara? Eller är det något jag missar?
 
Teddybjörnen har sitt namn efter Theodore Roosevelt. Någon har väl lekt med tanken att marknadsföra en uppdaterad dito, med lugg och allt.
 
Staffans2000
S Snål-Jocke skrev:
Teddybjörnen har sitt namn efter Theodore Roosevelt. Någon har väl lekt med tanken att marknadsföra en uppdaterad dito, med lugg och allt.
Precis!
Det trodde jag i min enfald, var fullständigt uppenbart.
Och det är inte bara en tanke. Det är på riktigt!!!
 
Jag är ledsen jag fattade verkligen inte jag trodde faktiskt det var en felpost. Ber om ursäkt.
 
Tsss där får ju folk gå som måste anstränga sig för att inte förstå. Själv är jag en naturbegåvning! :geek:
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Otroligt spännande story bakom hela konceptet Teddybjörn. Det började med en hårt publicerad jakttripp för Roosevelt, och man tog sen fram björnen som en gimmick. Många var skeptiska, det sågs som helt sjukt att man skulle leka med och framförallt gosa med ett djur?!? Det har man ju dockor till!

Blev som bekant en succé och är numera ett begrepp som till stor del förlorat kopplingen till den republikanske president den en gång symboliserade. Detta kan inte sägas om Billy pungråtta, som lanserades som efterföljaren Tafts maskot. :)

Podcasten 99 % invisible har ett kul avsnitt om detta, men det finns även diverse text att läsa om det hela en googling bort.
 
BirgitS
jonmo jonmo skrev:
Många var skeptiska, det sågs som helt sjukt att man skulle leka med och framförallt gosa med ett djur?!?
Steiff i Tyskland verkar ha tillverkat stoppade djur som leksaker långt innan Roosevelt och björnen var aktuell.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Margerete_Steiff_GmbH
 
Minns antagligen fel, det var ett tag sedan jag lyssande på programmet. Inget hindrar dock att teddybjörnen faktiskt kom till i USA, och att man såg det som onaturligt, även om det tillverkades stoppade djur ett tjugotal år tidigare i Tyskland.
 
BirgitS
Javisst kan det vara så :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.