Hej bor i en enplans villa med källare.
jag går o vankar om jag ska bygga ut lr inte. huset e på 65kvm och källaren på 60kvm
när vi flytta hit var vi 2 fast har blivit 3:) men vill ju inte lägga dottern i ett rum i källaren.
(kanske brevid pellets förrådet kan hon ju fylla på vid behov?)

Finns det något ca pris per kvadrat vid ut byggnad tänkte 40kvm uppe och 40kvm i källaren

tänkte ta en firma som gör allt ute jobb:)
väggar, tak, grund, fönster, dörrar, grov/golven och bara reglar upp för inne väggar. resten tänkte jag göra själv även EL och VVS

köpte huset för 250kkr så men det är värt mer idag pga grov renovering och marknads priser
banken tog bort topp lånet efter ett tel samtal.

Vid utbyggnad måste ju jämföra vad huset kostat oss och vad vi skulle få vid försäljning

Vad tror ni???????
 
Generellt kan man räkna med runt 10.000kr/m2 i byggkostnad. Nu skall du göra en del själv, och kanske kan pressa det en bit, men jag tror inte att din utbyggnad kommer att kosta mindre än en halv miljon.

När man då jämför med vad du gav för huset så tror jag att du skall titta på ett annat hus. Uppenbarligen är du rätt så händig, så ett dödsbo som vill bli av med en villa på 130m2 med 4 r.o.k. med eftersatt underhåll för 350kkr eller så vore nog ett klipp för dig.
 
Tack för svaret. Hur funkar det med offerter kostar det något lr??
Man kanske ska göra allt själv??
ska tala med min bank kärring hon har hand om hus värdering och hon kan ju sia om det är värt det lr ej kanske
köpa döds bo e ungefär vad jag gjort men priserna har stigit en hel del här
priserna är om man kollar på hemnet nu mellan 400-100 0000kr
å då e det på ställen man inte vill bo. jag bor i ett litet samhälle norr om uddevalla finns 3 st närliggande samhällen till men husen i ödeborg där jag bor säljs först om man kollar på hemnet . Troligen PGA lite närmare till uddevalla
 
Redigerat:
Jag tror inte att det räcker med en halv mille om du även skall bygga källare.
 
ska prata med några bygg firmor imorrn så får vi se vad dom tror
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.