Hej

Har ett litet problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Det är så att jag har köpt en volymkontroll som jag ska ha i badrummet (har infällda högtalare i taken). Vi har precis bygg nytt hus och jag sa åt elektriker att dra högtalar-kablen genom en vanlig dosa på väggen som jag sen kunde koppla in min volymkontroll.

Problemet är nu att volymkontrollet är av USA standard, dvs rektangulär och inte rund som i Sverige. Dessutom är det ungefär dubbelt så djup som normala inbyggnads komponenter.

Ok, problemet med att få in den i väggen är ganska lätt, det är bara till att fila lite i kaklet och sen gröpa ur el-dosan och bakomliggande isolering för att få in volymkontrollen.
Vad som retar mig lite är att det runda hålet inte täcks helt av "USA kontrollen".
Någon som vet om det finns någon typ av "fix" för att kunna täcka dessa små hål.

I värsta fall går det säkert med vit mjukfog men skulle hellre vilja ha en mer anpassad täckbricka att sätta under.

Någon som har en bra idé på detta? Kanske någon som har gjort samma sak?


Mvh/ Fredrik
 
Tag ett doslock, skär hål i det så att din volymkontroll går in genom locket, men låt locket sedan ligga som en krans runt.
 
Eller lämna dosan för framtida ändamål med täcklock och glöm den. Gör sedan ett perfekt hål för volymkontrollen vid sidan om eller över/under dosan dit du fiskar högtalarkablen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.