Hej,

Vi ska bygga nytt hus till våren och jag tänkte höra om nån har koll på USA marknaden?

Är det värt att köpa tex larm i USA och vilket larm isåfall?
Finns det även annan elektronik som kan vara värt att köpa när man ändå åker.?

Någon som har erfarenhet av köp i USA?

Mvh Calle
 
Det jag vet är att man ska undvika trådlösa saker, de använder andra frekvenser till detta därborta. Samt då annan nätspänning/frekvens.
 
De flesta datorprylar fungerar bra i Sverige då de oftast är gjorda för 110-240 V. Kolla dock noga innan köp, det finns undantag!

Walkie-Talkies och andra radioprylar är ingen bra idé av det skäl som Fotografen nämner, dom ligger på andra frekvenser. Samma gäller de flesta TV-prylar. Spelkonsoler såsom PS3 är inte heller en bra idé om man ha den reparerad. En PS3 köpt i USA kan tex endast servas där.

Kameror är bra köp i USA, likaså laddningsbara verktyg.
 
Datorer är billiga, men glöm inte att å, ä och ö saknas på tangentborden. Kan man spela svenska DVD i amerikanska datorer (med tanke på regionkodning)?

Undvik små butiker med "europa-inriktning"! De kan vara riktigt skumma, och om man nu handlar där ska man pruta tokigt mycket, samt prova varan innan man lämnar butiken!

Handla på kedjorna. Testa varan så tidigt som möjligt - helst redan i butiken, annars på hotellet.

Har man otur får man betala moms och tull då man kommer till Sverige. (Se till att använda prylarna innan hemresan.)

Kom ihåg att priserna i butikerna anges utan tax (moms). Beroende på delstat lägger de på 5 - 10% i kassan. Det ska gå att handla tax-free, tror jag... (Har aldrig gjort det. Amerikansk byråkrati är hemsk.)
 
om du ska köpa larm så finns det bara 1 fabrikat o satsa på och det är DSC ca halva priset mot här fast då med tråd, trådlösa tror jag kör andra frekvenser som
inte är godkända här
undvik allt video /Tv då de har annat system,systemkameror kan vara bra köp om vet vad man ska ha och vad det kostar(vanligt att det som ligger standard här hemma kostar extra hos mindre handlare)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.