vad tycker ni man ska handla i USA?
som är mycket billigare där...
nån kul teknik grej kanske:D
 
DSC larm kanske :)
Förvisso lite långt om det ska in på garamtiservice men prisskillnaden är rätt bra
 
Vet inte om systemkameror är det du tänker på men några prisjämförelser:
Canon 1000d 2600kr
hemma 4800

Canon 450d 3600kr
hemma 5000

Canon 500d 3600kr
hemma 5700
Samtliga ca priser inklusive objektiv med optisk stabilisering

Klart prisvärt!
 
Redigerat:
har funderat på en ny kamera....är stor prisskillnad där ju...
går ju lätt att tjäna in flygbiljetten på att handla lite grejor..
 
minns jag rätt så är beloppsgränsen i tullen 4200:-
 
är väl bara otur om man blir stoppad där...
 
Gjorde sammanställningen igår kväll för min egen skull, sitter i köptankar själv via bekant som ska till staterna. När jag idag dubbelkollar kvaliten på några av köpsiterna jag hittade så visar det sig att priset för 1000d kameran var för bra för att vara seriöst, men det är minst ca 1500 om inte mer att tjäna om du kommer upp i modellerna.
 
Självklart skall du köpa en iPad!
 
Köper du en iPad ska du tänka på att du inte kan köpa några videofilmer via iTunes. Har en kompis som köpte en och hon är besviken för att den inte har 3G och att hon inte kan titta på filmerna hon hade förväntat sig. Ska man använda å, ä, ö får man klicka åtta gånger. Om en månad kommer den till Sverige med svenskt tangentbord och med koppling till iTunes. (även om den blir dyrare).
 
:blushing:
Marlene Eskilsson skrev:
Köper du en iPad ska du tänka på att du inte kan köpa några videofilmer via iTunes. Har en kompis som köpte en och hon är besviken för att den inte har 3G och att hon inte kan titta på filmerna hon hade förväntat sig. Ska man använda å, ä, ö får man klicka åtta gånger. Om en månad kommer den till Sverige med svenskt tangentbord och med koppling till iTunes. (även om den blir dyrare).
Om en månad blir den i USA inköpta iPad:en svensk. ;)
För att skriva ett "å" i nuläget trycker man och håller ner på "a" och flyttar sedan fingret till "å" under samma tangent
Att inte videofilmer på USA-marknaden går att köpa med ett svenskt kreditkort är tyvärr filmbolagens fel, men det alldeles korrekt. Filmer man redan äger konverterar man enklast med Handbrake.
Varför köpte inte din kompis modellen med 3G? Var den slut?

(detta skrivet på en iPad)
 
Jag vet inte varför hon inte köpte med 3G, i alla fall så är hon missnöjd nu efteråt. Då är det alltså det man ska köpa, trodde inte att det fanns där. Kanske beror det på vilka förväntningar man har och vad man tänker använda den till. För deras familj verkar det har varit filmtittandet som lockade, och så blev de jättebesvikna när man inte fick köpa filmer från iTunes i Sverige.

Men då har du alltså köpt en med 3G i USA och är nöjd? Vi är jättesugna på en iPad hemma hos oss. :)
 
varför köpa film :D
finns ju gratis..;)
 
Du ska ju självklart köpa elverktyg när du är där. Makita, Milwaukee, etc. säljs till vrakpriser på Home Depot och Lowe's t.ex. Bara att fylla en extra resväska, lätt värt de $55 extra det kostar :D. (Dollarn säljs ju också till vrakpris just nu...)
 
esox71 skrev:
Du ska ju självklart köpa elverktyg när du är där. Makita, Milwaukee, etc. säljs till vrakpriser på Home Depot och Lowe's t.ex. Bara att fylla en extra resväska, lätt värt de $55 extra det kostar :D. (Dollarn säljs ju också till vrakpris just nu...)
är väl det här med elen..vi har inte samma som USA...
men finns väl nån grej man köpa för att det ska funka här....
 
vissa laddare är av multityp, dvs de funkar lika bra på 230V/50HZ (europa) som 120V/60HZ (Nordamerika)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.