Det är helt otroligt, Storbritannien utlämnar en av sina egna medborgare för något denne gjort i sitt eget land, och som inte är olagligt i storbritannien, men som är olagligt i USA, dit storbritannien nu utlämnar honom. Han har suttit häktad i ett år i storbritannien, för något som inte är ett brott där! Samtidigt lämnar storbritannien inte ut en våldtäktsmisstänk icke brittisk medborgare, som dom inte ens håller häktad! Att "straffpåföljden" för att vara misstänkt för våldtäkt är avsevärt lägre än för något som inte ens är ett brott är ju helt absurt!!! Medborgaren som ska utlämnas anklagas för att ha länkat till andra sajter där det finns upphovsrättsskyddat material. Han riskerar, utöver det år i häkte han redan avverkat och utlämningen till USA flera år i fängelse där. Under tiden lever den misstänkte våldtäktsmannnen loppan på ett engelskt gods. Man kanske skulle stänga ner torrent-klienten och istället ge sig ut och ta för sig lite av den kvinnliga fägringen i någon mindre väl upplyst park, jag menar, det är ju ändå fredag, och en ganska ok gärning...
FY FAN!
 
Redigerat:
Tänkte först kommentera att detta har inget med det här forumet att göra men sen läste jag på lite. Hur sjukt som helst. Jänkarna måste för fan skärpa till sig lite nu. Dom är ju riktigt pinsamma. Hoppas vi aldrig hittar gas i siljansringen för då blir vi klassade som terrorister och sen blir det "Send the marinens.." Under förevändning att vi behöver befrias...
 
thomasx skrev:
...Under tiden lever den misstänkte våldtäktsmannnen loppan på ett engelskt gods...
Nja, tror väl inte att Julian Assange "lever loppan". Han har fotboja och har nog ganska hårda begränsningar.

Till saken hör att Assange inte ens är åtalad I Sverige, än mindre häktad i sin frånvaro.

Dina övriga funderingar
...istället ge sig ut och ta för sig lite av den kvinnliga fägringen i någon mindre väl upplyst park, jag menar, det är ju ändå fredag, och en ganska ok gärning...
Finner jag alltför osmakliga för att kommenteras mer än med FY SKÄMS!
 
KnockOnWood skrev:
Nja, tror väl inte att Julian Assange "lever loppan". Han har fotboja och har nog ganska hårda begränsningar.
Nog? Han får inte resa, men det har rapporterats att han lever rätt gott på godset. Så det är "nog" ett inte helt galet uttryck för saken, särskilt inte i jämförelse med studenten som dom hållt i häkte i ett år.

KnockOnWood skrev:
Till saken hör att Assange inte ens är åtalad I Sverige, än mindre häktad i sin frånvaro.
Ingen av dessa två "herrar" är ännu åtalade, men även assange är häktad, om än i sin frånvaro, en förutsättning för att kunna begära honom utlämnad.

KnockOnWood skrev:
Finner jag alltför osmakliga för att kommenteras mer än med FY SKÄMS!
Det är inte jag som ska skämmas, det är britterna.
 
Nej, du har fel. Assange är inte häktad i Sverige.

Det har upprättats en European Arrest Warrant, men den är inte grundad på en häktningsdom.

Swedish prosecutor Marianne Ny has issued a European Arrest Warrant for Julian Assange, seeking to have him extradited from Britain for questioning about suspicions of sexual offences.
Detta är en av anledningarna till att utelämningen till Sverige har dragit ut på tiden, och att frågan nu behandlas i Englands högsta domstol. Hitta inte på några sagor. Och ge dig inte ut på våldtäktsexpeditioner! Det är fortfarande osmakligt!
 
KnockOnWood skrev:
Nej, du har fel. Assange är inte häktad i Sverige.

Det har upprättats en European Arrest Warrant, men den är inte grundad på en häktningsdom.

Hitta inte på några sagor.
Den enda här som hittar på sagor är du!

Julian Assange, 39, kommer fortsätta att vara häktad i sin frånvaro
Wikileaks-grundaren beviljas inte prövningstillstånd av högsta domstolen.
"Hovrättens avgörande står därmed fast", skriver HD i sitt beslut.
 
thomasx skrev:
Den enda här som hittar på sagor är du!
Ber om ursäkt thomasx, du har rätt.

Men jag tycker ändå inte att du skall springa runt i parkerna och ofreda kvinnor!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.