B
Hej

Någon här som vet en bra ups som INTE brummar när den står i standby?

Om den går in gör det mindre att det låter....

Men just bara när den står i standby söker jag en som är väldigt tyst...
 
ullberg
Hur kraftig? Mina små APC:er, tror de heter typ BG-700ES, brummar inte såvitt jag vet (men kan lyssna extra noga vid tillfälle), de tar dock inte någon större last.
 
B
Ja, 550-900 borde räcka utan problem. Ska ha nätverk och en liten nas. Så ingen regelrätt dator....

Lyssna gärna, de har ju järntransformator som kan brumma...
 
F
APC verkar inte brumma
 
Mina APC brummar inte i stand-by men lite när de går på batteri. Är kanske värre brummande i modeller som inte har ren sinus.
 
B
martin43 skrev:
Mina APC brummar inte i stand-by men lite när de går på batteri. Är kanske värre brummande i modeller som inte har ren sinus.
Vilka har du? Det är laddningen jag är orolig för...
 
Förra generationen Smart UPS.
SUA 750XL (med fläkt) 1000 och 2200. Kan kolla exakt om du vill.

De brusar/väser lite svagt vid laddning men inte brum.
 
Just det, det står en enkel fyrkantsvågs APC UPS hos far. Den surrar vid laddning.
 
B
Söker nåt som är helt tyst vid standby, att de skulle låta när strömmen går gör inget, det händer så sällan ändå och är framförallt att ha ström på nätverket när vi är bortresta....

Är lite inne på apc back-ups PRO 900 eller 550.

Men finns det billigare som är tysta vore det ju kanon.
 
även jag har lastgamla APC smarts och de är tysta och fina men de är nog 90-talare ...
 
Jag har en BR900G-GR, den var inte dyr och brummar inte, så vitt jag kan höra.

Driver en liten server, fiberbox, gigaset VoIP basstation och en 24portars PoE (at) switch.
 
B
vespaman skrev:
Jag har en BR900G-GR, den var inte dyr och brummar inte, så vitt jag kan höra.

Driver en liten server, fiberbox, gigaset VoIP basstation och en 24portars PoE (at) switch.
I
Ok, bra att höra! Hur länge klarar den av att driva det du har? Vet du om endast överspänningskontakterna också räknas in i max effekt eller ligger de utanför?
 
Boan skrev:
I
Ok, bra att höra! Hur länge klarar den av att driva det du har? Vet du om endast överspänningskontakterna också räknas in i max effekt eller ligger de utanför?
90 minuter visar den på displayen för cirkus 90W, men jag har inte testat. Låter servern stänga ner efter någon kvart, så PoE-pryttlarna får gå tills UPS:en ger upp.

Vet inte vad du menar med överspänningskontakter? Jag har bara kopplat in huvuduttaget (det driver hela racken via en 19" power-list).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.