S
Hej
Börjar fundera på om jag är dum i huvudet :surprised: fick vårat hus monterat idag men det blev inte som vi trott storleksmässigt, vi hade tänkt vattenburet med värmepump, men som det ser ut har vi ingen plats att sätta värmepumpen för det blir inte så stort ca 70m2+loft, och små rum, jag börja överväga om jag ska sätta in en luftvärmepump och elradiator i badrum, kamin ska vi också ha centrerat i huset, öppen planlösning, är man korkad! när man resonerar så här :-[ , tror inte det blir så stort värmebehov i huset eftersom det inte e så stort, så det kanske inte blir så dyr uppvärmningskostnad? ändå med enstaka elradiatorer. Är jag ute och cyklar?

//Steelis
 
S
gick inte bifoga bilden gör det nu
 
  • planlsning_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ehh.. är det inte redan förberett med rördragning i plattan för vatten och värme då? Eftersom det var planen från början. Eller ni kanske inte har gjuten platta?

Jag hade definitivt satsat på värmepump och vattenburet ändå. Annars behöver ni ju hitta plats för en varmvattenberedare...Luftvärmepumpen ger ju inget varmvatten.

 
 
Vi fick vårt hus monterat idag.... Blev inte så stort....

Va, läste jag rätt?
har du köpt ett hus utan att veta hur stort det skulle bli?

löser man inte uppvärmningen innan man köper huset?

har du inte krav på ventilation i huset?

ska inte huset ha en varmvattenberedare?
 
S
CarMan skrev:
Vi fick vårt hus monterat idag.... Blev inte så stort....

Va, läste jag rätt?
har du köpt ett hus utan att veta hur stort det skulle bli?

löser man inte uppvärmningen innan man köper huset?

har du inte krav på ventilation i huset?

ska inte huset ha en varmvattenberedare?
Nä vi köpte det på postorder....Klart vi visste...men köpte bara stommen, vi hade skissat på planlösningen själva, men vi har löst det nu, ändrade en vägg, värme hade vi också bestämt oss för innan det kom på plats, har fixat plats för VP nu.

 
Verkar vara ett genomtänkt bygge...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.