Nu när det börjar bli lite kyligare på kvällarna så börjar det bli dags att skaffa nå´n slags uppvärmning av den nya altanen. Altanen är inglasad med isolerglas och har måtten 8*4,5 med trätrall och polykarbonattak. Vilken lösning tror ni är bäst, vanliga elinfror eller värmefläkt?
Är själv inne på värmefläkt då jag tror att det behövs alltför många elinfror för att värma hela altanen. Finns det några snygga värmefläktar som kan "smälta in" bra på en altan?
Hur har ni gjort/tänkt göra.

// Kjelle
 
Jag letar efter sk. grislampor 2000 watts halogen(?) lampor som förutom ger behagligt ljus även ger god värma, det sägs t.o.m. att man kan bli solbränd i ljuset.... Dessa finns på vissa uteserveringar och jag vet att jag hittade en länk för en tid sen men sjabblade bort den. Inte mycket till hjälp kanske men nån kanske kan tipsa om var man får ta i en sån?
 
wertok skrev:
Jag letar efter sk. grislampor 2000 watts halogen(?) lampor som förutom ger behagligt ljus även ger god värma, det sägs t.o.m. att man kan bli solbränd i ljuset.... Dessa finns på vissa uteserveringar och jag vet att jag hittade en länk för en tid sen men sjabblade bort den. Inte mycket till hjälp kanske men nån kanske kan tipsa om var man får ta i en sån?
Kan det vara en sådan här?
http://www.frico.se/swe/index.php
Gå in på Värmestrålare, Halogeninfra IRCW
 
Exakt en sådan är det jag letade efter. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.