Jag har kommit långt i arbetet med att ta in offerter på FTX men börjar nu få lite kalla fötter. 😅 Jag kommer inte göra något själv utöver att återställa litegrann vilket gör projektet dyrt. Offerten som jag överväger att acceptera ligger på 160 tusen efter rotavdrag (har tagit in 3 stycken, alla tre på ungefär samma nivå).

Idag har vi två badrumsfläktar som går på konstant flöde och luften känns väl spontant OK i huset.

Jag har några anledningar till att jag ändå vill göra det.

* Jag är pollenallergiker och dottern har lätt astma. Tänker att den filtrerade luften möjligen kan lindra detta.
* Vi jobbar mycket hemma och idag tar luften slut i vissa rum när vi jobbar. Och motsvarande barnen läser läxor hemma i framtiden.
* Barnens sovrum går inte att stänga dörrarna till, då hittar luften andra vägar. De är små nu men tänker att de kommer vilja ha stängt förr eller senare när de sover / hänger på sina rum.
* Få in kall nattluft på sommaren snabbare (nattkyla).
* Känsla av modernisering av / investering i vårt gamla hus (från 1910)

Ni som gjort samma - känner ni skillnad och är ni nöjda med det trots att ni hade "ok" luft innan (t.ex. som jag med badrumsfläktar)..?

Jag behöver alltså någon som kan hjälpa mig att ta klivet och acceptera offerten... Eller kyla ner mina fötter mer. 🤓
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.