En troligen lite udda och definitivt svårkategoriserad fråga. :D

Jag vill höja min duschkabin några centimeter, säg ca 5cm. Någon form av klossar tänker jag mig, som man helt enkelt placerar under kabinens 5 justerbara fötter. Frågan är "bara" vilket material och vilken form. Något att beakta är att då 3 av fötterna av naturliga skäl sitter i framkant av kabinen kommer dessa klossar att synas, varför ett visst mått av estetik behöver vara inblandat. Annars hade jag kunnat såga till ett gäng plywoodskivor och plastat ihop dessa men det blir ju sketfult. :rolleyes:
Jag är inne på att hitta eller tillverka någon konformad konstruktion, kanske 7-10 cm bred i basen och 4-6 i toppen, gärna med en rundad skål ovanpå, då fötterna är rundade på undersidan. Har funderat på om det skulle gå att såga till och limma ihop skärbrädor i plast och sedan forma dessa med bandslip eller liknande men det känns redan pilligt. :D
Så, någon som har nåt tips på en enklare lösning? Av naturliga skäl behöver materialet vara fukttåligt. :rolleyes:

Tack på förhand och trevlig helg!
ToRy
 
Chaly
Om de justerbara fötterna är gängade i kabinens bottenplatta så kanske det skulle funka med en bit gängstång och skarvmutter för att förlänga de befintliga benen? Borde gå att hitta en skarvmutter med hyggligt utseende som är ca 5 cm lång?

gangstang.jpg

+

n001b.png
 
Det där var ingen dum idé! Frågan är om det blir stadigt nog dock...? Funderar på dimensionen på de befintliga benen, kan det ha varit M8 tro...får kolla till helgen. Tack för tipset! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.