Vi har en gammal bastu som numera är skafferi, men är less på den ofärgade träpanelen på väggar och tak, samt den vedervärdiga mattan på golvet. Planen är att måla väggar och tak vitt och lägga in ny plastmatta/plastgolv. Men som ni ser slutar väggpanelen en bit från golvet och jag hade inte tänkt vika upp den nya mattan på väggen. Hur gör man bäst och enklast? Det är ett skafferi, inte Sixtinska kapellet, men lägger man ner några dagars tid vill man ju att det ska bli hyfsat snyggt. Golvsockel är min tanke, men att hitta en som passar exakt känns svårt... Kan man ta en något för smal och ha nåt emellan? Hjälp med idéer! 😀 Trämönstrad vägg, orange mönstrad matta, vit plast, hörn av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähyllor i ett rum med träväggar och lutande tak, tomma hyllplan, korsstag baktill för stabilitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähyllor inuti ett varmt, mysigt, träbeklätt utrymme, troligen en bastu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lägg en lagom bräda för att fylla ut under panelen Sen väljer du en hög allmogesockel som når ända upp på panelen.
 
R Räknenisse skrev:
Lägg en lagom bräda för att fylla ut under panelen Sen väljer du en hög allmogesockel som når ända upp på panelen.
Ja, den tanken slog mig också, men hade hoppats slippa "dubbelt arbete". 😉 Tack för ditt svar, det är troligen den mest rimliga lösningen.
 
Kan ju uppdatera med hur det blev. Fungerade utmärkt med distanser bakom! Inomhusrum med öppen dörr, mönstrat golv, vita väggar och hängande handdukar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hörn av ett rum med mönstrat svartvitt kakelgolv och vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.