Hej!

Skulle behöva lite tips på hur jag fäster upp dessa skåp på bästa sätt.
Hade tänkt att sätta med Mollyplugg helt enkelt (gipsvägg) men det känns inte tryggt att bara hänga upp skåpet på en skruv sas.

Någon som vet hur man fäster upp dessa på bästa sätt?

_MG_1172.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
_MG_1173.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1174.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Borde det inte finnas någon list att hänga skåpen i. Fördelen med det är att du kan träffa en regel lättare
 
T
Det följer med en stålskena som du skruvar upp på väggen, sedan häktar du bara i skåpet med beslagen som sitter på vardera sida på skåpet (grejerna på din bild). Sedan kan man justera skåpet i i höjdled och även spänna åt skåpet om du skruvar på beslagen inifrån skåpet.

Stålskenan kan också var uppdelad i två små skenbitar som du skruvar upp på väggen, samma princip här, bara att häkta på skåpet, justera och spänn åt.

Se video för utförligare instruktion: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0XtbTyBerIA#t=65s

Video med dom korta fästskenorna: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Y5h8n3vKXc4#t=22s

Den långa skenan brukar vara fasttejpad på möbeln och dom små skenorna brukar ligga i skruvpåsen!
 
Redigerat:
tank77 skrev:
Det följer med en stålskena som du skruvar upp på väggen, sedan häktar du bara i skåpet med beslagen som sitter på vardera sida på skåpet (grejerna på din bild). Sedan kan man justera skåpet i i höjdled och även spänna åt skåpet om du skruvar på beslagen inifrån skåpet.

Stålskenan kan också var uppdelad i två små skenbitar som du skruvar upp på väggen, samma princip här, bara att häkta på skåpet, justera och spänn åt.

Se video för utförligare instruktion: [länk]

Video med dom korta fästskenorna: [länk]

Den långa skenan brukar vara fasttejpad på möbeln och dom små skenorna brukar ligga i skruvpåsen!

Tack för svaret, dock fanns det ingen, vare sig liten eller stor skena med. Jag har skruvat ihop möblerna själv och jag använde alla delar som var med när jag skruvade ihop dem. Det finns även en innehållsförteckning med där alla delar är listade och inget sådant finns listat.
Finns det något ställe där man kan köpa sådana lister?

Mvh
//Peter
 
Eller så kan du gå till första bästa plåtslagarverkstad, de böjer till en på ett kick.
 
Kolla med hth eller mobalpa kök , dom har detta upphängings system.
 
Detta blev lösningen:

Nya tv-möbler 027.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och såhär blev resultatet:

Nya tv-möbler 007.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack för alla svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.