Jag har en liten gräsmatta, tyvärr uppdelad på två sidor av huset som det blir svårt för klipparen att ta sig emellan. Se bild, är den enda lösningen att bära klipparen mellan ytorna eller köpa 2st?

Och vilken klippare ska man välja? Jag vill har något driftsäkert, och väljer nog mellan modellerna nedan.

*Gardena City SILENO (500m2)
*McGulloch ROB S600
*Husqvarna Automower 105

Översiktskarta över ett hus och trädgård som visar gräsytor uppdelade av huset, med altan, grusgång och stenläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kan inte se att klipparen kan komma åt att åka emellan ytorna på ett bra sätt (om ens alls).
Den lilla ytan mellan parkering och stenläggning är också lite illa ute. Visst kan du låta klipparen köra över stenläggningen för att komma dit, men då kan du heller inte ha något ståendes på stenarna där passagen är.

Jag hade nog skaffat två mindre klippare och funderat över vad jag vill göra med gräsplätten som blir kvar.
 
Att köra över stenläggningen ska nog funka okej då vi inte har några saker stående där.

Man kan ju börja med en på framsidan men känns surt att man ska behöva köra baksidan som vanligt om man nu ändå köper en robotgräsklippare.
 
Ja absolut.
Nu vet jag inte hur det är i verkligheten om man behöver bära klipparen fram och tillbaks till biytor, men för ett tag sedan hade jag huggt av begränsningsslingan, men kunde köra klipparen på runt 70% av ytan genom att koppla in ena guiden som begränsning istället. Dock kunde klipparen då inte köra ut eller köra in för laddning själv. Jag tröttnade ganska omgående på att behöva gå ut och knuffa in den... Och då är det en 450x som kan köra i 4,5-5h på en laddning, så jag gick ut väldigt sällan för att hjälpa den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.