Hej!

Någon som kan ge ett förslag på en enklare betongplatta till ett varmförråd. Att köpa färdiga kantelement känns lite överkurs och kommer dra iväg i pengar.
Är tillvägagångssätt att bygga en form i trä eller några andra idéer och tips kanske?
 
Gräv ut ett dike å grusa forma för betong ställ leca å grusa sen bygg friggebod , annars räcker de nog bara å dike grusa Leca friggebod
 
Tomture61
J JF. skrev:
Hej!

Någon som kan ge ett förslag på en enklare betongplatta till ett varmförråd. Att köpa färdiga kantelement känns lite överkurs och kommer dra iväg i pengar.
Är tillvägagångssätt att bygga en form i trä eller några andra idéer och tips kanske?
Du får gärna ställa upp kostnader för kantelement .
Betongplatta är inte billigt .
Till ett garage vill man gärna ha en betongplatta pga lasten + den kan förläggas på en lämplig nivå .
Mitt eget kallförråd som är hopbyggt med garaget har en betongsula ca 40 cm bred , på detta ett lager leca sten där ytterväggar bor . Som golv är det makadam .

Hur ska ditt varmförråd användas , dvs vilken höjd mellan marken vs färdigt golv .
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Du får gärna ställa upp kostnader för kantelement .
Betongplatta är inte billigt .
Till ett garage vill man gärna ha en betongplatta pga lasten + den kan förläggas på en lämplig nivå .
Mitt eget kallförråd som är hopbyggt med garaget har en betongsula ca 40 cm bred , på detta ett lager leca sten där ytterväggar bor . Som golv är det makadam .

Hur ska ditt varmförråd användas , dvs vilken höjd mellan marken vs färdigt golv .
Jag ska använda förrådet för att lagerhålla en hel del elverktyg bl.a.
Vill hålla ner höjden så mycket som möjligt för att få så hög takhöjd som möjligt, eftersom den maximala höjden om 3 meter inte får överskridas.
 
En variant på platta kan vara som på bilden. Blir väl en del mer jobb då det måste muras en del med.
 
  • Diagram som visar en isolerad platta på mark med lager av grus, cellplast, armeringsnät och lättklinkerblock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.