Hur hade du valt att göra?

  • Förstärkning enligt principskiss

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    4
Hej på er alla. Jag ska till att bygga om ett tidigare sovrum till ett badrum. Rummet är ca 14 kvm. 3000x4500

Då jag tänker mig kakel och klinkers på väggar och golv måste jag riva ner allt befintligt och därefter regla upp väggarna med cc 45. Därefter behöver jag även göra något något åt golvet och i och med golvet vänder jag mig nu med min fråga till er här på forumet.

Idag är golvet reglat cc60. Om jag inte helt missminner mig så är reglarna 45x195.Då jag ska ha klinkers på golvet bör jag regla upp cc 30 för att motverka rörelse.

Min tanke är att ta upp befintligt spångolv och därefter jacka ur samtliga golvreglar motsvarande 45x70 på cc 30. Här tänker jag att jag limskruvar reglarna och på så sätt slipper jag lyfta bort all golvisolering och blindbotten för att lägga in ytterligare bjälklag mellan nu befintligt bjälkar.

Vad tror ni kan jag få till en tillräcklig stadga med tänkt tillvägagångssätt? ( Se bifogad principskiss)
 
  • Principskiss som visar golvreglar med befintlig regel cc60 och ny regel cc30 för klinkerinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla in säker vattens föreskrifter, har för mig att cc60 räcker med 45x195 plus golvspån.
 
  • Gilla
TobiasGren
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kolla in säker vattens föreskrifter, har för mig att cc60 räcker med 45x195 plus golvspån.
Tack. Jag har börjat läsa på lite mer nu ikväll och det stämmer som du säger. I och med spännvidden så klarar jag mig glädjande nog med cc 60.

Nu räcker det att jag armerar och gjuter. Där sparade jag många timmars jobb
 
Skön överraskning för dig :) Kan vara idé att försöka kolla så att befintliga golvspånet verkligen är limmat så att det inte bara är skruvat.

Förresten, löser du all rördragning utan att ta upp golvet? Kanske går att dra underfrån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.