Det är dags att byta drivrem på skotern och jag behöver en hållare. En sådan där med ett handtag och två armar med inne på som passar i två hål på svänghjulet. Tyvärr hittar jag inget på Biltema, Jula eller Clas. Någon som kan tipsa om någon billig modell?
 
A Anders_Nilsson skrev:
Det är dags att byta drivrem på skotern och jag behöver en hållare. En sådan där med ett handtag och två armar med inne på som passar i två hål på svänghjulet. Tyvärr hittar jag inget på Biltema, Jula eller Clas. Någon som kan tipsa om någon billig modell?
Foto på hur det ser och vad du vill med verktyget är bra.
 
J jonaserik skrev:
Foto på hur det ser och vad du vill med verktyget är bra
Något sådant här:
Verktyg för montering av kuggrem på en motorkomponent med en universalhållare och ett justerbart verktyg, i ett diskussionsinlägg om byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fotografen Fotografen skrev:
"Mothåll svänghjul", tex detta:

[länk]
Tack så hemskt mycket! Blev förskräckt när Biltema slutade med det här verktyget.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Tack så hemskt mycket! Blev förskräckt när Biltema slutade med det här verktyget.
Jepp är ett bra verktyg för att hålla emot med. En del svänghjul sitter på kona och kil. då kan det behövas en avdragare med. Det kan gå att knacka till på axeln så ev. konan släpper, men då ska muttern vara kan i kant med axeln. men pass på så inte gänga eller axel deformeras. Inga yxhugg på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.