Jag vill gärna ha Unidrain linjeavlopp i det renoverade badrumet men hantverkaren var inte särskilt förtjust i det och menade att det är knöligt att montera.
Unidrain ska gå i samma riktning som reglarna. Är det något som är speciellt svårt eller jobbigt att montera?
 
tommib
Vår hantis klagade inget alls men vi satte det i betongbjälklag. Ok, möjligen svor han lite över bilandet men det hade varit samma med en standardbrunn eftersom det inte fanns något hål innan.

När allt var monterat och klart var vi extremt nöjda med den. Vi valde stealthmodellen som kläs med samma klinker som golvet så den är nästan osynlig där den sitter mot väggen.
 
Jag tycker inte det är särskilt krångligt.
Dock ska man vara noggrann och ha koll på hur man ska montera vilket beror på val av produkt, typ av bjälklag, typ av tätskikt etc. etc.

Det finns mycket bra instruktioner på hemsidan och dessa är bra att läsa både en och tre gånger.

Alltså, lägg tid på att studera produktinformation och anvisningar så är inte monteringen i sig särskilt krånglig.
 
Kan rekommendera Blucher som är i stort sett samma sak men känns betydligt gedignare.
 
Men finns Blucher även för väggnära montage på träbjälklag?
 
K
Annars kanske Webers Designbrunn kanske kan vara något?
Den ska jag köra med när jag ska renovera.
 
Thomas_Blekinge skrev:
Men finns Blucher även för väggnära montage på träbjälklag?
Ja, såvitt jag vet.
Kolla på deras hemsida!
 
det jag tyckte var lite surt med unidrain var att man skulle klä väggen med en 20?mm Luxskiva efter tätskikt för att få bakre "fogen" att ligga invid väggen, annars blev det en plattbit på 20mm mellan vägg och "fog"
Tror jag lagt upp en bild i nån tråd
 
nino skrev:
det jag tyckte var lite surt med unidrain var att man skulle klä väggen med en 20?mm Luxskiva efter tätskikt för att få bakre "fogen" att ligga invid väggen, annars blev det en plattbit på 20mm mellan vägg och "fog"
Tror jag lagt upp en bild i nån tråd
Hur menar du där...?

Nu har de ju iofs ett helt gäng olika modeller och monteringsvarianter men med den här krävs ingen extra skiva utanpå tätskiktet.
Man anpassar klinkerbitens "överhäng" på avloppets fästplatta för att få 6 mm avrinningsspalt. Den spalten hamnar då direkt vid färdig kakel-/mosaikvägg.

Eller missförstod jag vad du menade kanske?
 
nino skrev:
det jag tyckte var lite surt med unidrain var att man skulle klä väggen med en 20?mm Luxskiva efter tätskikt för att få bakre "fogen" att ligga invid väggen, annars blev det en plattbit på 20mm mellan vägg och "fog"
Tror jag lagt upp en bild i nån tråd
Gäller inte classic
 
Modernt badrum med kakelväggar och linjär golvavlopp från Unidrain vid en duschkabin med handdusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Unidrain highline custom är det på bilden
 
tommib
Hmm.... vi har just den där kombinationen men jag minns inte att det skulle behövts någon skiva. Måste kanske titta under badkaret (som bara är tillfälligt).
 
På bilden är det ingen skiva bakom så då får man den där lilla biten mot väggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.