Hej,

Sitter och estimerar och priset på betong är mycket svår. Vad är det ungefärliga priset/m3 (inkl moms) i Östergötland(om det spelar roll) för en privatperson våren 2024?

Estimerar att jag behöver ca 45m3.
 
F
B Benpe skrev:
Hej,

Sitter och estimerar och priset på betong är mycket svår. Vad är det ungefärliga priset/m3 (inkl moms) i Östergötland(om det spelar roll) för en privatperson våren 2024?

Estimerar att jag behöver ca 45m3.
Det är inte själva betongpriset utan dina transportpriset, hur långt du har till betongstationen och hur många kubik dom får med sig på bilen.

Du måste ta in en snabb offert och ha koll på vägbegränsningarna samt ha koll på om det räcker med tombola-bilar med ränna eller om du behöver pumpbil för att få ett skapligt korrekt pris.
 
F fsn skrev:
Det är inte själva betongpriset utan dina transportpriset, hur långt du har till betongstationen och hur många kubik dom får med sig på bilen.

Du måste ta in en snabb offert och ha koll på vägbegränsningarna samt ha koll på om det räcker med tombola-bilar med ränna eller om du behöver pumpbil för att få ett skapligt korrekt pris.
Jag avrundar men jag misstänker att betongen i mitt fall kommer att komma från Skanska betong, Norrköping. Så det blir 20-25km beroende på vilken väg de tar. :D. Det kommer garanterat räcka med ränna också.

Nu förstår jag att det varierar beroende på leverantör och avstånd men om vi bara ser till betongen som sådan, är det 500kr/m3 eller är det 2500kr/m3? Vad är ett rimligt antagande för bara betongen?

:)
 
F
Bara betongen baserat på 2018-2021 priser runt 1300-1500kr/kubikmeter + moms. Det går upp nån hundring med högre kvalite. Sen har det rimligtvis gått upp mycket sen dess.

Det kommer fortfarande vara lättast för dig att beställa en offert.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
N
Inte helt insatt i priserna, men i Stockholm tror jag priset ligger en bit över 2500kr/m3.
Kanske en bra bit över.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.