Lite less när jag startar min nya dator med windows 7! Ungarnas MSN och annat kraffs startar upp av sig själv när jag sätter på datorn! :@ Kan inte hitta vart man bockar av sådant så man slipper få skärmen full med skräp vid uppstart? Någon vänlig själ som vet?
 
Under Verktyg/Alternativ/Logga in i MSN så kan du bocka ur så det inte startar med windows.
 
Vet inte om detta är likadant i Windows 7 men i Windows XP så kan du köra (example från Engelsk version av windows):
Start -> Run (kör?)-> msconfig [Enter]
Gå till fliken "Startup", där kan du sedan bocka i eller ur om program ska startas med windows eller ej.
 
Dock så kämpar man en hopplös kamp mot vissa program. Så fort man kör dem lägger de in sig i autostarten igen.
En lösning är ju att ha olika konton.
 
fredda skrev:
Under Verktyg/Alternativ/Logga in i MSN så kan du bocka ur så det inte startar med windows.
Nu är det fixat! d^_^b Man loggar in i messenger och på startsidan (där man även loggar ut så småningom) väljer man "alternativ" och sedan går igenom vad man vill bocka för eller inte!

Tack ska du ha! :)
 
C
Jag brukar ha det så att det autostartar, men så att huvudfönstret inte visas vid start, och så att msn idag inte visas vid start.

run = kör mycket riktigt, och där kan det vara bra att gå in om man har nåt envist, men för msn är det fullständigt onödigt.
 
cheetah1 skrev:
Jag brukar ha det så att det autostartar, men så att huvudfönstret inte visas vid start, ...
Nyfiken om du fått detta att fungera i win7?
 
Det finns massor av sätt som ett program kan startas i Windows, så det kan vara en pest att rensa bort allt skit som läggs upp automatiskt. Jag rekommenderar gratisprogrammet Autoruns (http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx) för att hitta allt som autostartas och enkelt bocka av det man inte vill ha.

Jag brukar ha som mål att aldrig ha mer en tre ikoner i system tray, och inga onödiga processer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.