Hej,
Vid förra sotningen så anmärkte sotaren på att vi inte har rätt taksteg på taket och att de inte kommer gå upp nästa gång om vi inte löser det.
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska lösa det så det blir godkänt.

Vi har brutet tak och på den flacka delen så har vi steg för plåttak, dessa tror jag är ok (se bild)
Men på den brantare delen så har tidigare takläggare/ägare justerat taksteg för tegeltak? Och kapat haken och skruvat fast med 4st farmarskruv per steg.(bild)
Enligt mig tycker jag att detta ser helt ok ut och hållfastheten är inget som oroar mig om jag är uppe på taket.
Men tydligen uppskattas inte detta av sotaren, så hur ska jag lösa det för att det både ska bli godkänt och samtidigt täta tidigare hål? Några förslag?
 
  • Svart takpanna i metall med vattendroppar och två svarta objekt, troligtvis solpanelmonteringar, fästa ovanpå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en skadad svart fordonsdörr; metallfäste med sprickor och skruvar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takkrona för säkerhet, våt, metall, grå himmel, antenntoppen synlig, droppar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp likadana steg som på den övre delen,är farmarskruven satta i läkten så sätt tillbaka dom..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.