Smålandsvillan har tagit beslut att inte leverera hus med svart fasad. Eller rättare sagt, man har möjlighet att göra detta men då friskriver SMV sig från allt ansvar för att panelen blir krokig, sprucken, att det uppstår ränder p.g.a. temperaturskillnader. Vad jag vet så finns det ingen annan husleverantör som har dessa regler.

Beror detta på att SMV använder en sämre och/eller mindre torrt fasadvirke?

Här på forumet skrivs det smålandsvillor i Färjestaden som är svarta - hur är erfarenheterna där? Det är dessutom intressant att ni har en svart smålandsvilla i er broschyr om "Stilval" på sidan 20. LIte dumt att ha med något i en broschyr som ni inte kan erbjuda!

*undrande*
 
Hej! Vi har bestämt oss för ett svart Villa Kalmar, men nu börjar jag tvivla. Det känns väldig märkligt att SM har en friskrivning från att panelen blir krokig ... att det uppstår sprickor kan jag till viss del förstå ... men krokig. Som köpare utgår jag ifrån att fasadvirket är av bästa sort. Är det högre fukthalt i SM:s fasadvirke? Att ingen från SM informerat mig om detta svarta ämne gör det hela än mer märkligt.
Ytterligare en "undrande".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.