Hej!
Vi håller på med planering av köksrenovering. Vi har bestämt att köpa köksluckor från Ikea men vitvaror, bänkskiva och diskho från andra leverantörer. Vi tänker ha underlimmad diskho men har inte lyckats hitta bra leverantör med vettigt pris. Bauhaus har bra priser på både bänkskiva och diskho men de limmar inte diskhon. HTH kök tar 24000kr för underlimmad diskho i laminat bänkskiva som vi tycker är väldigt dyrt. Kan en snickare limma under diskho om jag själv köper både diskbänken och diskho? Hur skulle ni göra?
 
Mats-S
S Lilly4s skrev:
Hur skulle ni göra?
Jag satsar i alla lägen på en riktig rostfri diskbänk.
- Snyggare.
- Hållbarare.
- Praktisk, inget vattenslask som rinner över ytterkanten (som det gör på en laminatbänk).

Tänk till ett varv till innan ni bestämmer er :thinking:;)
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Sök efter återförsäljare här så blir du nöjd. https://www.lgcoll.se/

Jag tycker att du verkligen ska överväga att skaffa kompaktlaminat istället för vanligt laminat!
Det är tåligare mot vatten så så man behöver inte vara nojjig runt diskhon eller i skarvar. Den har en snyggare kant än de fula pålimmade kaminatremsorna. Och den är tunnare än standardlaminat, just i ett IKEA-kök så är en tun bänkskiva värt mycket för deras kök bygger fort på höjden och blir onödigt höga för de flesta.
 
  • Gilla
SSML
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.