Hej ni kunniga,
Jag håller på att bygga en carport och min byggerfarenhet är liten. Stomme på plats och snart också takstolar och då till min fundering. Jag ska ha papptak på carporten och fick då till mig att ha underlagsduk under ytpappen, stämmer detta? Hittar ingen info om detta och verkar inte stämma med vad Mataki skriver. någon som kan upplysa mig om det är rätt eller fel?

stort tack för hjälpen!
 
underlagspapp+ytpapp
 
Rickard.
Svetsad ytpapp eller med klisterkant?
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Svetsad ytpapp eller med klisterkant?
Ytpapp med Klisterkant.
Mataki Självtäck 3° Kristallsvart (Ytpapp) 7x1 m, tack för hjälpen!
 
Rickard.
P pantzar89 skrev:
Ytpapp med Klisterkant.
Mataki Självtäck 3° Kristallsvart (Ytpapp) 7x1 m, tack för hjälpen!
Då duger 280 som underlag 380 brukar dock kosta i princip lika mycket per m2 så jag brukar alltid rekomendera den men gör som du vill :)

Läs monteringsanvisningen för både underlaget och ytpappen noga innan du börjar så du förstår vad du ska göra.
 
  • Gilla
pantzar89
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Då duger 280 som underlag 380 brukar dock kosta i princip lika mycket per m2 så jag brukar alltid rekomendera den men gör som du vill :)

Läs monteringsanvisningen för både underlaget och ytpappen noga innan du börjar så du förstår vad du ska göra.
Grymt! Jag har redan köpt grejerna men blev osäker när det var en duk och inte "papp" som jag är van vid. Men då ska jag läsa på hur den ska monteras bara så är det bara att tuta och köra :)
Tack snälla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.