Hej

Ska göra om badrummet i huset. Huset är en enplansvilla med källare och badrummet är på själva planet.

Underlaget i badrummet är betong.

Vi tänkte gjuta med EPS då vi uppfattat att det är det enda som inte kräver att man behöver vänta i månader.

Det är ca 9cm som behöver gjutas innan flytspacklet ska på. Då EPS är dyrt så undrar jag om man typ kan lägga 50 mm cellplastisolering eller liknande och sedan gjuta på det?

Jag har aldrig arbetat med EPS och eftersöker även allmänna råd vid användningen av detta.

Tacksam för svar
 
Varför planerar du att spackla?
Gjuter du så behöver du inte vänta i månader, även om lite tålamod behövs. Dessutom kan processen kan skyndas på.
Hur stort är badrummet?
 
ROT- betong är ett alt.
 
C C.Lundin skrev:
Varför planerar du att spackla?
Gjuter du så behöver du inte vänta i månader, även om lite tålamod behövs. Dessutom kan processen kan skyndas på.
Hur stort är badrummet?
Utifrån instruktionerna vid EPS användning så skall den beläggas med avjämningsmassa.
Badrumet är ca 5m2
 
C Caponi skrev:
Utifrån instruktionerna vid EPS användning så skall den beläggas med avjämningsmassa.
Badrumet är ca 5m2
Jag kanske missuppfattade då, men jag trodde att du skulle slänga i EPS just för att komma upp i nivå för att sedan spackla.
 
C C.Lundin skrev:
Jag kanske missuppfattade då, men jag trodde att du skulle slänga i EPS just för att komma upp i nivå för att sedan spackla.
EPS blir själva gjutningen men försökte komma billigare undan då EPS är relativt dyrt. Hade hoppats att det gick och lägga cellplast eller liknande innan och sen gjuta på EPS för att använda betydligt mindre.

Det kanske inte går ändå.

Tack
 
N Nils82 skrev:
ROT- betong är ett alt.
Som jag förstår så är priset samma för EPS och ROT?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.