Jag har en gillestuga där jag har ett nivellsystem och ovanpå det spånskiva och klickgolv.
Min tanke är att lägga en heltäckningsmatta direkt på klickgolvet.

Jag har dock en yta där det tidigare har stått en öppen spis. Här har jag också lagt nivell med spånskiva.
Sedan var min tanke att lägga klickgolv ihop med det befintliga klickgolvet ovanpå.
Det visade sig dock att den tidigare ägaren hade limmat klickgolvet. Jag kan alltså inte få klickgolvet att "flyta ihop" utan skarvar.

Min fråga:
Ska jag riva upp hela golvet och lägga ett helt klickgolv utan kännbara skarvar och sedan heltäckningsmatta ovanpå?
Eller ska jag lappa ihop klickgolvet, spackla skarvarna och sedan lägga heltäckningsmatta ovanpå?
 
  • Renoveringsprojekt med delvis avlägsnat golv och verktyg vid en tidigare spisplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter det limmade golvet ordentligt fast så hade jag lagt igen hålet med lämplig skiva/golv och sedan köpt billigast möjliga klickgolv och lagt det i motsatt riktning som dit nuvarande limmade klickgolv har. För att sedan lägga din tänkta matta.
 
  • Gilla
Marbo
  • Laddar…
Jag har lagt igen hålet med en spånskiva det är den man ser närmast murstocken.
Det viktigaste måste väl vara att undvika två skarvar på varann dvs både spånskiva och klickgolv. Kan man få skarvarna täta med spackel eller kommer det röra sig med tiden och därmed synas på heltäckningsmattan?
 
Limma nytt golv och spackla skarven.
 
  • Gilla
Marbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.