Har dragit igång ett projekt som är jag är något osäker på. Jag ska sänka golvet i mitt garage(källare) och planerade först att jag skulle undergjuta under den befintliga sulan/ytterväggen. Som synes på bilderna så står väggen på stora stenar som ligger direkt på "marken" och eftersom att detta är Göteborg så består marken av lera, enligt mina beräkningar skulle jag behöva gräva mig ca 20cm under den befintliga muren. Dock har jag förstått att vissa anser att man absolut inte skall undergjuta, speciellt inte om det är lera inblandat, vad anser ni? finns det några alternativ? vill ju helst inte ha något som "inkräktar" på utrymmet. Bilden på tumstocken står idag på leran och strecket är 29cm ovanför färdigt golv detta innebär alltså att jag måste ner minst 14 cm och kanske mer under grundmuren OM jag ska undergjuta. En skottkärra full med våt, klumpig lera eller cement mot en dunkel bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätstock mot betongvägg, mätning, ingen bakgrundskontext, numerär skala, skugga, grov textur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstörd betong- och murverksvägg med synlig jord och grus. Nedbrytning eller konstruktionsarbete, mörk ton, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hål i en betonggolv med synliga jord och grus, skadad yta, byggarbetsplats eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken var att ha
12cm 8-16
12cm platta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.