Härom dagen bläddrade jag i en bok om svenska pensionat i Sverige. Den fångade mitt intresse eftersom omslaget pryddes av Vitemölla badhotell - en klar favorit vid Österlenbesöket.
En bit in i boken, när man var uppe vid Bohuslän visar man ett så underbart hus som jag bara måste dela med mig av.
Kolla in Villa Sjötorp om du inte har sett det förut:

Du kan läsa blogginlägget här: Underbar snickarglädje
 
Hejsan Marléne!

Blev glatt överraskad över att du funnit Villa Sjötorp i en bok! Huset är verkligen fantastiskt och snickarglädjen går igen överallt. I några gavelspetsar finner man spännande drakhuvuden bl.a. De olika rummen är inredda på varierande sätt vilket betyder, att man som gäst kan få uppleva Villa Sjötorp på ett nytt sätt varje gång man övernattar där.

Bilderna du visar är nästan identiska med de jag tog kring julen förra året då vi åt en fantastisk julmiddag där. Baksidan av huset med de tre spetsiga takåsarna vetter mot havet. En frukost där under våren skulle nog vara helt underbar! Snacka om sommarstuga!

Dessutom är hundar välkomna som gäster :) Vår hund fick faktiskt vara med vid matbordet (berätta inget för någon berörd myndighet bara).

Ha en Glad Påsk!

Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.