S
Hej!
Vi tänker renovera badrummet och har beslutat att lägga våtrumsmatta,
Vi funderar nu på om vi skall riva & snickra själva och sedan ta in rörmockare för stambyte, elektriker och mattläggare för ytskick och mattan.
Vår fråga är då om detta är dumt eller om garantier osv fungerar trots olika aktörer eller om det är värt dom extra slantarna för att ta in en firma som sköter allt?
Mattläggaren sa tidigare att han fixar fall, ytskicket osv det enda som var viktigt var att man snickrade "stabilt" antar det är cc30 som gäller för matta också?
 
Ni kan spara mycket på att göra en del själva. Vi gjorde så med vårt badrum och det som låg på hantverkare var under 20.000:-. Hade även kontakt med mitt försäkringsbolag och det var bara att följa branchreglerna.

Så börja riv du. CC 60 räcker när du har plastmatta. Sen kan du köra golvspånskivor som du skruvlimmar.

Om du vill kan du byta avloppet, gjorde vi och det är inte svårt. Vi drog även vårt egna vatten också.
 
jag visst kan du snickra själv, men jag skulle råda dig att prata med mattläggaren först så att det blir som han vill ha det.
Många mattläggare är väldigt bestämda på hur det "ska" vara :)
 
S
nino skrev:
jag visst kan du snickra själv, men jag skulle råda dig att prata med mattläggaren först så att det blir som han vill ha det.
Många mattläggare är väldigt bestämda på hur det "ska" vara :)
Låter som ett bra råd.

Ska också passa på att kika på branchreglerna så att man inte gör bort sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.