Hej,

Jag undrar om jag kan bygga in ugnen helt och hållet här. Allt runt omkring ugnen är betong och vissa delar kakel. Går det att bygga in ugnen här helt och hållet?
 
  • 264.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen undrar jag om det är säkert att ha gasolbehållaren till höger om ugnen. Den kommer inte att stå vägg i vägg. Betongen är runt 10 cm tjock, vet inte om den isolerar tillräckligt.

Jag misstänker att byggarna har gjort lite missar...därav frågar jag...
 
Helt otroligt...167 personer har läst men inget svar...måste vara Sveriges bästa forum!!
 
Du kan bygga in den helt. Kylningen tar luft från framsidan och kyler runt ugnen i kanaler som sedan går ut och kyler luckan innan det kommer ut i överkant.
 
P
Jepp Sveriges bästa forum. Du lägger in en fråga kl 0220 när de flesta sover, och så gnäller du två gånger i samma tråd och tre gånger i andra om att du inte får svar. Sen får du ändå ett svar...

Välkommen till forumet.
 
  • Gilla
Herr_JT och 3 till
  • Laddar…
frippesthlm skrev:
Sen undrar jag om det är säkert att ha gasolbehållaren till höger om ugnen. Den kommer inte att stå vägg i vägg. Betongen är runt 10 cm tjock, vet inte om den isolerar tillräckligt.

Jag misstänker att byggarna har gjort lite missar...därav frågar jag...
Det är ingen fara, ugnen är byggd för inbyggnad och kan monteras i ett träskåp om så önskas. Har du dock gasflaskor inomhus är det speciella regler om storlek på tank.
 
Alla i Sverige är upptagna med att skotta snö!!! :)
 
Grymt! Fick svar på min fråga...ursäkta mitt dåliga tålamod då jag bor i Thailand.

Tack så jättemycket! (varit i panik då b!ygget avslutas)

Nu skäms jag då jag gjort en del andra inägg :(

Tack!!
 
Ber om ursäkt! :)
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Gnäll o lögner..

Men iaf, jag kan inte regelverket för gasoltuber i Thailand men det finns andra länder i Asien där kravet är att gasolflaskan skall stå med ventilation utåt så att ingen läckande gas kan krypa in i köket. Notera att gasolen är tyngre än luft, därav "krypa".
 
Jag har städat upp i den här tråden, frippe har bett om ursäkt så många gånger att han slipper varning.
 
  • Gilla
frippesthlm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.