Testade pyrolysen första gången på den här ugnen. Det tuffade på riktigt mycket rök ifrån ugnen. Mer än vanligt....
Drog av säkringen....
Ugn med öppet eluttag och synliga brännskador efter pyrolyseprocess som orsakat rökutveckling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ugn med brunaktiga rök- eller brännskador kring en ventilationsöppning och rinnande spår nedåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Bananskalare Bananskalare skrev:
Testade pyrolysen första gången på den här ugnen. Det tuffade på riktigt mycket rök ifrån ugnen. Mer än vanligt....
Drog av säkringen....
[bild]
[bild]
Gammalt fett som tar eld, kör porolys oftare
 
Det kändes som det var mer än bara fett. Mängden rök var för mycket.
Sen har jag en hemlis. Det ena är en bränd jordanslutning. Som är på baksidan. Värmeelementet såg hyffsat ut. Inget annat var bränt.

Sen en pyttedetalj. Den är död....
 
Fördelen är att jag får köpa en ny ugn...
Nackdelen är att det kostar pengar:cool:
 
A
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det kändes som det var mer än bara fett. Mängden rök var för mycket.
Sen har jag en hemlis. Det ena är en bränd jordanslutning. Som är på baksidan. Värmeelementet såg hyffsat ut. Inget annat var bränt.

Sen en pyttedetalj. Den är död....
Det ryker fruktansvärt mycket om man tex startar grillelementet om det inte varit igång på mycket länge.
 
electroluxaren skrev:
Det ryker fruktansvärt mycket om man tex startar grillelementet om det inte varit igång på mycket länge.
Du har säkert rätt.. men när det puffar på ordentligt och fyller neder våningen med rök så börjar man fundera. Till slut slår jag av säkringen. När jag skulle starta ugnen igen så hände inget med ugnen längre. Den ville inte starta. Men den hade väl tröttnat.... Tja vem klandrar en ugn för att den tröttnar på ägaren;)

Nu kan jag köpa en ugn där lampan lyser när ugnen är igång. Skönt å slippa öppna ugnsluckan varje gång man vill se något
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.