Funderar på en AEG ugn men blir osäker när det står såhär:

Svensk bruksanvisning som listar funktioner för ugn, inklusive 'Lampan tänds när ugnsluckan öppnas'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan det verkligen vara så att lampan bara lyser när luckan öppnas? Ska man använda ficklampa om man vill kika in på bullarna?
 
D Derbyboy skrev:
Funderar på en AEG ugn men blir osäker när det står såhär:

[bild]

Kan det verkligen vara så att lampan bara lyser när luckan öppnas? Ska man använda ficklampa om man vill kika in på bullarna?
Nä, den lyser när ugnen är igång - men även när du öppnar luckan.

Har en själv, bra ugn. Tyst men blir inte het på luckan ens när man kör pyrolysen.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Tusen tack!
 
Nej, det är inte korrekt uppfattat. Läs mitt inlägg igen och begrunda.
 
H hapazard skrev:
Nä, den lyser när ugnen är igång - men även när du öppnar luckan.

Har en själv, bra ugn. Tyst men blir inte het på luckan ens när man kör pyrolysen.

Sådär nu har jag börjat använda ugnen....

lampan slocknar........när ugnen är igång och för att få igång den måste man öppna luckan alt. Vrida på vredet.

suck
 
  • Gilla
Ulf123
  • Laddar…
Beskrivningen låter precis som min Electroluxugn. Om det finns fem knappar mellan vreden (och under displayen på min ugn), kan man hålla inne mittenknappen i 3 sek för att tända/släcka lampan.
 
Finns tyvärr bara tre knappar
 
  • AEG ugnspanel som visar klockslaget 16:05 och har tre styrknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Derbyboy skrev:
Finns tyvärr bara tre knappar
Segt... ser annars identisk ut. Löjlig ”funktion” att snåla på kan man tycka.
 
Ja och dessutom farligt!

mycket lättare att glömma stänga av ugnen om man inte tydligt ser att den är på
 
A
D Derbyboy skrev:
Ja och dessutom farligt!

mycket lättare att glömma stänga av ugnen om man inte tydligt ser att den är på
vi är med i EU så energidirektivet styr oss därför skall allt som lyser inte var på när det inte används
 
electroluxaren skrev:
vi är med i EU så energidirektivet styr oss därför skall allt som lyser inte var på när det inte används

Tack allihop!

När jag skulle testa ugnen tog jag bara ett program. Lampan släcktes. Jag insåg i efterhand att det programmet jag slumpmässigt valde råkade vara någon form av energisparprogram, därav slocknade lampan. På alla andra program slocknar INTE lampan när ugnen är igång. Skönt!!!


Töntigt att släcka lampan för att spara 1-2 watt när själva ugnen lätt förbrukar 2kw vid normal användning. Men men

my bad!
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
A
D Derbyboy skrev:
Tack allihop!

När jag skulle testa ugnen tog jag bara ett program. Lampan släcktes. Jag insåg i efterhand att det programmet jag slumpmässigt valde råkade vara någon form av energisparprogram, därav slocknade lampan. På alla andra program slocknar INTE lampan när ugnen är igång. Skönt!!!


Töntigt att släcka lampan för att spara 1-2 watt när själva ugnen lätt förbrukar 2kw vid normal användning. Men men

my bad!
No not your bad its EU
 
  • Gilla
anthill
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
No not your bad its EU
Åjha, sådan här galenskap är vi förmögna till helt själva i det här landet ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.