Är det någon som vet de olika u-värdena för platta på mark från olika tillverkare så som Paroc, Thermisol, Isover, etc?
Supergrund vet jag.. Men kan man lita på att de stämmer? Jag bara tänkte på att när de räknar ut medelvärdet för värmeförlusten så måste man väl eg utgå ifrån samma förutsättningar (tex storlek på plattan, vilket material som ligger under plattan, etc..)
Supegrunds lösning ser intressant ut.. men man undrar ju hur priset står sig i förhållande till andra grundkonstruktioner, man har ju ändå en budget att hålla.. de säger att deras lösning är billigare, men stämmer det?
Kan man få tag på sådana kantbalkar som supergrund säljer i Polen tex?
 
Nej, det kan man inte.
 
Tyresö
Och varför tror du Supergrund påstår att deras lösning är billigare? Självklart kommer alla säljare för alla fabrikat säga samma sak - det är sånt som så fint heter "försäljarsnack" och i folkmun heter det "bullshit".

Ta god tid på dej innan du bestämmer dej för ett fabrikat - stirra dej inte blind på priset - bry dej i stället på vad som är prisvärt.

Ring runt till alla fabrikat och ställ alla dina 5000 frågor och se till att få svar på alla frågor innan du bestämmer dej för ett fabrikat. Det är en djungel bland alla fabrikat. Supergrunds lösning är säkert bra, men ut ifrån min erfarenhet, så är det fabrikatet väldigt sällsynt till villagrunder - åtminstone i storStockholm. Orsaken vet jag inte.
 
Tveka inte heller att försöka pruta, det pris man får från en säljare ska ses som ett önskemål, inte ett slutgiltigt beslut :)
 
Det är verkligen en djungel.. jag har hittat Jackon.. ett företag som också säljer U-element precis som Supergrund.. så nu kan man ju pruta ännu mer isf :)
 
Tyresö
Det finns troligtvis 14 - 20 olika fabrikat som säljs i Sverige. Så nu vet du vad du har att göra dom närmsta 2 veckorna.........sitta i telefonen och lyssna på allt bullshit...jag menar försäljarsnack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.